בלוג מאמרים ומידע | המסרק והכלב

קצת עלי

דור אשכנזי

דור אשכנזי

בעלים של מספרת הבוטיק המסרק והכלב. בוגר בית הספר ארבע על ארבע לספרות וטיפוח כלבים. למעלה מחמש שנות ניסיון וטיפוח מאות כלבים

המסרק והכלב

המסרק והכלב

מספרת בוטיק לכלבים
מטפחים כלבים באהבה

עקבו אחרינו

הפופולרים ביותר

מעוניין לפרסם מאמר באתר?

תהיו בקשר

נשירת פרווה אצל כלבים

לחברים הפרוותיים שלנו מגיע לקבל המון חיבוקים אבל אף אחד לא אוהב להתמלא בשערות. אם גם הכלב שלכם סובל מנשירת שיער, אין סיבה להיכנס לבהלה.
לפני שמתחילים, חשוב להדגיש שנשירת פרווה אצל כלבים היא תופעה נורמלית לחלוטין.

מחזור החיים של השיער הוא כזה, שכל שערה מתבגרת, מתה, נושרת ולבסוף צומחת תחתיה שערה חדשה שגם היא תמצא את עצמה יום אחד על הספה או השטיח שלכם, זהו תהליך טבעי הנמשך כל השנה באופן הדרגתי.
בנוסף בעונות המעבר רוב הכלבים מחליפים את הפרווה.    לקראת הקיץ, בחודשים מרץ עד מאי הנשירה בעיצומה – מעיל החורף של הכלב נושר ובמקומו צומחת פרווה יותר דלילה המתאימה לקיץ ולקראת החורף כלבים רבים משירים את הפרווה הדלילה כדי לפנות מקום לפרוות החורף הסמיכה, כך שגם החודשים ספטמבר עד נובמבר הם חודשי נשירה.
פרוות הכלב מכסה את מרבית גופו ולה תפקיד חשוב בוויסות חום הגוף, שמירה על עורו מפני נזקי קרינת השמש ונזקים סביבתיים. נשירת פרווה היא תופעה טבעית בחילופי עונות וכן בעת המעבר מפרוות גור לפרוות כלב בוגר.
הגורמים לנשירת שיער הם רבים ובמקרים רבים מדובר בשילוב של כמה גורמים, אלו העיקריים שביניהם:

חילופי עונות – עלייה בעומס החום מעלה את רמת הגירוי הסביבתי לנשירה.
טפילים חיצוניים ובעיקר פרעושים שעלולים להוביל לגרד מוגבר ולאלרגיה. גם הם מושפעים מהעונה ומרימים את ראשם עם בוא האביב.

ישנן מספר פעולות שיעזרו לכם להתמודד עם בעיית הנשירה בבית:
הברשה – מומלץ לסרק את הכלב אחת ליום (ניתן לעשות זאת במהלך הטיול וכמובן שיש לזרוק את השיער לפח ולא לזהם את הסביבה). הסירוק מומלץ עם כיוון צמיחת השיער. ישנם מסרקים מצויינים להברשת כלבים שבעקבות השימוש בהם מסולקות כמויות נכבדות של שיער פגום ומת.

המנעו מרחיצת יתר של הכלב שמסלקת את שכבת השומן שבעור ובכל אופן יש לרחוץ את הכלבים בשמפו איכותי המתאים לכלבים.

טיפול יסודי בטפילים חיצוניים, קרציות פרעושים ופשפשים -פעולה שיש לבצע בכדי להתמודד עם בעיות של אלרגיה וגירוד יתר.
קיימים מוצרים לסילוק ודחייה של פרעושים שבאים בד"כ בצורה של כדורים או אמפולה המונחת על עור הכלב באופן שגרתי אחת לחודש. לכלבים החיים בחצר או בסביבה כפרית מומלץ להשתמש בנוסף בקולר נגד קרציות המוחלף בתדירות של פעם ב- 4-6 חודשים.

תספורת או טיפוח תהווה פתרון אידאלי לבעלים לבעיית הנשירה. בעונות החמות חשוב להימנע מתספורת קצוצה מידי ומחשיפה מוגזמת לשמש אחרי תספורת.
כדאי לקחת את הכלב למספרה לכלבים ולא לספר אותו לבד בבית. התספורת מפחיתה באופן דרמטי את כמות השיער המפוזר בבית, וגם מפחית בעומס החום. ישנם גזעים שלא מומלץ לספר,התייעצו במספרה לגבי הפתרון הנכון ביותר עבור הכלב שלכם.

בשורה התחתונה בעלי הכלבים "תקועים" עם הנשירה.  עם זאת, לחיות עם השערות של הכלב שלכם, זה חלק מגידולו, הן אולי קצת מפריעות לפעמים אבל חשוב לזכור שהן אינן מזיקות לבריאות ואפשר להפחית את הכמויות שנושרות על ידי הברשה, תספורת וטיפוח במספרה ותזונה מתאימה.

דילול פרווה לכלבים
כלב לאחר דילול פרווה