בלוג מאמרים ומידע | המסרק והכלב

קצת עלי

דור אשכנזי

דור אשכנזי

בעלים של מספרת הבוטיק המסרק והכלב. בוגר בית הספר ארבע על ארבע לספרות וטיפוח כלבים. למעלה מחמש שנות ניסיון וטיפוח מאות כלבים

המסרק והכלב

המסרק והכלב

מספרת בוטיק לכלבים
מטפחים כלבים באהבה

עקבו אחרינו

הפופולרים ביותר

מעוניין לפרסם מאמר באתר?

תהיו בקשר

למה טיפוח כלב הוא כל כך חשוב

עם חיינו העמוסים יותר ויותר, לפעמים פעילות שגרתית כמו טיפוח הכלב יכולה להיראות כמו מטלה כבדה.

אתנחנו יכולים אפילו להניח שטיפוח הפרווה שלו לא כל כך חשוב – אחרי הכל, הפרווה שלו נראית במצב תקין, אז למה לטרוח?   אבל טיפוח הוא כל כך הרבה יותר מאשר החלקה מהירה עם המברשת;    טיפוח קשור לטיפול בעור הכלב, בעיניים, באוזניים, בציפורניים, וכן, בפרווה.  טיפוח הוא חלק חיוני בטיפול בכלבך.

מראה חיצוני

ראשית כל, טיפוח גורם לכלב להיראות נחמד. אמנם זה עשוי להיראות כמו סיבה שטחית, אך בפועל זה יכול להשפיע פסיכולוגית על האנשים איתם הוא בא במגע. אנשים וילדים עשויים לפחד או לחשוש מכלב לא מטופל. אך כלב שנראה מטופח היטב יזמין אנשים רבים יותר לקיים איתו קשר, ובכך ייתן לו הזדמנויות חברתיות נוספות.

בדיקת בריאות תקופתית

טיפוח הוא סיכוי לבדוק את גוף הכלב שלך שוב ושוב. כשמטפלים בו, זה הזמן שסביר להניח למצוא בליטות או גושים חשודים שעלולים להיות מוסתרים על ידי הפרווה. ייתכן שימצאו גם קשרים וסבכים שעשויות לגרום לו לכאב. כששוטפים את הפנים, אפשר לגלות חניכיים כואבות או מדממות וריח רע מהפה העשוי להעיד על בעיה בריאותית. כשגוזמים את הציפורניים שלו, עלולים להיתקל בנקודה רגישה או משהו שנתפס בכריות הכפות שלו. כל הסוגיות הפוטנציאליות הללו יתגלו כאשר מקפידים על שגרת טיפוח לכלב. חשבו על זה כבדיקת בריאות תקופתית. ככל שתתגלה מוקדם יותר בעיה, הסיכוי שהווטרינר שלך יוכל לעזור לכלב גבוה יותר

ניקיון הבית

טיפוח יסייע בניקיון הכללי של הבית שלך. ככל שתקפידו לטפל בכלב שלכם בתדירות נכונה ולהבריש אותו כמה שיותר, כך פחות שיער נושר ישפך לכם בתוך הבית (ועל הווילונות, הספות והשטיחים שלכם!). בנוסף, אם מישהו בבית נוטה לאלרגיות, טיפול קבוע של הכלב ורחצה יכולים לעזור לצמצם את התופעה.

זמן איכות

הסיבה האחרונה, וכנראה הכי כייפית לשמור על חובת הטיפוח לכלב שלך, היא שזו דרך נהדרת לשפר את הקשר עם הכלב שלך. לעתים קרובות מדי אנו לוקחים את חברינו הטובים על ארבע כמובנים מאליהם, הניקיון ורכות הפרווה מעניקים לנו את ההזדמנות להאט ולשים לב קצת לכלבים שלנו. אם אתה מסתכל על הבאת הכלב למספרה כעל הזדמנות להעניק לכלב שלך קצת אהבה ותשומת לב, אז פתאום הברשה, גזירת ציפורניים או רחצה,  לא ניראה כמו רעיון רע כל כך!

טיפוח כלב - כל כך חשוב
טיפוח כלב - חשוב לכל כלב